Головна | Реєстрація | Вхід  13.09.2024 П`ятниця 18:00 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS

Д О В І Д К А

за результатами вивчення правової освіти у

загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1 м. Рожище

 

 

07.02.2013 рік                                                        м. Рожище

 

Вступна частина

 

Відповідно до Національної програми правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України від 18.10.2001 року № 992/2001, до  п.п. 4.7 п. 4 Положення "Про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції”, плану роботи управління юстиції на 2013 рік, 07.02.2013 року Рожищенським районним управлінням юстиції спільно із відділом освіти Рожищенської районної державної адміністрації проведено вивчення стану правоосвітньої роботи  у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1 м. Рожище (далі по тексту ЗОШ №1) у складі –

-                            Галаса Валерія Вікторовича – начальника Рожищенського районного управління юстиції, керівника робочої групи;

-                            Романенко Лесі Богданівни – провідного спеціаліста Рожищенського районного управління юстиції, члена робочої групи;

-                            Мірчука Івана Вікторовича – спеціаліста з юридичних питань відділу з питань освіти Рожищенської районної державної адміністрації, члена робочої групи.

 

За результатами вивчення правового виховання та правової освіти у навчальному закладі необхідно відмітити наступне:

Повна назва навчального закладу – Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 м. Рожище, форма власності – комунальна, юридична адреса – м. Рожище, вул. 1-го Травня, 5.

Директор школи – Максимюк Мирослав Миколайович (вчитель історії, освіта вища, на даній посаді з 25.12.2008 року).

ЗОШ №1 діє на підставі Свідоцтва № 20140737 про державну реєстрацію юридичної особи від 31.12.1992 року, Ліцензії, що видана Управлінням освіти Волинської обласної держадміністрації від 01.09.1996 року. В своїй роботі керується Статутом, прийнятим загальними зборами колективу 20.12.2002 року та затвердженим головою Рожищенської міської ради.

 

Описова частина

 

Усвідомлюючи важливість радикальних змін в усіх сферах життя незалежної України, її національного відродження, педагогічний колектив школи впроваджує в практику виховної роботи нові підходи, спрямовані на створення системи виховання на основі гуманізації життя школи.

Система виховної роботи школи передбачає єдність взаємопов’язаних компонентів: мети, завдань і принципів виховання, планування і керівництво виховним процесом, форм і методів виховних впливів, діяльності і спілкування як основи виховного процесу, колективу учнів та педагогів як організаційної одиниці виховання. Наявність системного підходу в роботі з важковиховуваними учнями є однією з важливих умов ефективної діяльності школи в запобіганні правопорушень, корекції життєвої позиції цих учнів.

Серед нормативно-правових актів, що регулюють правовий навчально-виховний процес слід відмітити Закон України «Про освіту», Державну цільову соціальну програму «Молодь України» на 2009-2015 роки, загальнодержавну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року, розпорядження голови Рожищенської районної державної адміністрації від 26.09.2001 року «Щодо проведення профілактичних рейдів, спрямованих на соціальний та правовий захист дітей, запобігання їх бездоглядності та безпритульності, профілактику правопорушень», наказ Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України від 19.07.2012 № 827 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти та науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2015 року», наказ відділу освіти Рожищенської РДА від 15.10.2012 року № 335 «Про затвердження плану заходів щодо запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження з дітьми на період до 2015 року».

Дирекція школи забезпечує теоретичне та методичне керівництво роботою класних керівників, органів учнівського самоврядування, батьківської громадськості. Для успішної співпраці з ними дирекція знає і вивчає результативність роботи класних керівників, органів учнівського самоврядування, клубів та гуртків за інтересами, батьківського активу, шкільної бібліотеки, тощо. Ці відомості дирекція отримує в процесі підготовки і проведення педагогічних рад та методоб’єднанні керівників.

Протягом 2012 року директором школи були видані накази з правової освіти на виховання:

наказ № 22-б від 10.04.2012 року «Про проведення в школі місячника правових знань»,

наказ № 28 від 25.04.2012 року «Про Всесвітній день охорони праці»,

наказ № 51 від 29.08.2012 року «Про призначення громадського інспектора з охорони прав дитини»,

наказ № 57 від 05.09.2012 року «Про створення комісії з попередження правопорушень серед дітей»,

наказ № 58 від 10.09.2012 року «Про організацію роботи з попередження правопорушень, злочинності та бездоглядності»,

наказ № 58-а від 10.09.2012 року «Про заборону тютюнопаління та пропаганду здорового способу життя»,

наказ № 72 від 18.10.2012 року «Про затвердження плану заходів щодо запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження з дітьми на період до 2015 року»,

наказ № 10 від 15.02.2013 року «Про підсумки роботи школи з превентивного виховання».

Накази чинні впродовж навчального року, або в період зазначенні в самому документі (тиждень, місяць, тощо), після чого підбиваються підсумки проведеної роботи. Директором призначається виконавець наказу, який після закінчення терміну звітує про його виконання.

У ЗОШ №1 Основи правознавства викладає Степанюк Галина Адамівна. Вчитель має вищу педагогічну освіту, на дану посаду призначена наказом відділу освіти № 155 від 01.09.2008 року.

Крім цього у школі правоосвітню роботу проводять Давидович Наталя Володимирівна – заступник директора з виховної роботи, Котовська Вікторія Михайлівна – педагог-організатор та Стасюк Галина Євгенівна – психолог навчального закладу.

Кожен учитель постійно вивчає психологічні, індивідуальні особливості учнів, їх здібності, нахили. В основу системного підходу до здійснення правовиховного процесу в школі покладено диференційований підхід, врахування вікових особливостей дітей.

У ЗОШ №1 викладаються предмет «Правознавство. Практичний курс»  для 9-х класів, предмет «Правознавство», для учнів 10-х класів. Усі курси з правознавства мають об’єм в 35 годин на рік кожен.

Загальна кількість учнів, що вивчають предмет «Правознавство. Практичний курс» становить 20 учнів,  предмет «Правознавство» - 21 учень.

Щодо позакласних заходів, то у школі кожної 3-ої середи місяця проходить День профілактики правопорушень, місячники та тижні правових знань, у формі виховних годин, бесід, консультацій, «круглих столів», конкурсів, диспутів, акцій, засідань обговорень, конкурсів малюнків соціальних досліджень, тощо. 

Правове виховання учнів здійснюється відповідно до програм Міністерства освіти.

Планування заходів по правовому вихованню та профілактиці правопорушень здійснюється щорічно та затверджуються директором школи. У планах виховної роботи класних керівників передбачено проведення бесід з учнями по профілактиці правопорушень, проведення індивідуальних бесід з учнями, які порушили дисципліну в класі, тощо.

З метою запобігання негативним проявам серед неповнолітніх, у тому числі пияцтва, наркоманії, тютюнопалінню, дитячій безпритульності і бездоглядності піклувальна рада школи разом з педагогічним колективом проводить спільні профілактично-оперативні заходи «Урок» щодо дотримання вимог Закону України «Про освіту» в частині здобуття молоді загальної освіти.

Наказом директора у школі створена Рада профілактики правопорушень, яка покликана об’єднати зусилля педагогічного, учнівського колективів, батьківської громадськості, соціально-психологічної служби комплексу в створені єдиної системи з профілактики бездоглядності та правопорушень у школі, координувати дії педагогічного колективу з роботою міських структур і громадських організацій, працює з дітьми, підлітками та їх батьками.

На 2012-2013 навчальний рік  заплановано ряд заходів з профілактики правопорушень серед яких

- нормативно-правове забезпечення захисту дитини від жорстокого поводження (вересень); 

- ознайомлення з планом проведення тижня боротьби з тютюнопалінням (жовтень);

- поради психолога щодо роботи з педагогічно занедбаними дітьми (листопад);

- ознайомлення з планом проведення тижня боротьби  зі Снідом та ВІЛ-інфекцією, внесення пропозицій (листопад);

- роль ранньої діагностики відхилень у поведінці учнів (грудень);

- ознайомлення з планом проведення тижня боротьби з вживанням алкогольних речовин (грудень);

- наслідки проведення загально шкільного рейду «Урок»  (лютий);

- ознайомлення з планом проведення тижня боротьби з наркоманією та розповсюдженням токсичних речовин (лютий);

- ознайомлення з планом проведення місячника правових знань (березень);

- ознайомлення з нормативними документами щодо здійснення профілактичної роботи в школі (квітень);

- корекційна робота психолога з дітьми, які систематично порушують дисципліну та пропускають навчальні заняття без поважних причин (квітень).

Крім цього на засіданнях Ради заслуховуються звіти класних керівників щодо роботи з учнями по профілактиці правопорушень, звіт соціального психолога, проводяться розмови з учнями, що опинилися в тяжких обставинах життя, надаються консультації їх батькам.

В навчальному закладі розроблений графік проведення тижнів та місячників правових знань, серед яких заплановані:

- у вересні-жовтні місячник «Увага! Діти на дорозі», місячник вивчень правил поведінки учнів та тиждень боротьби з тютюнопалінням;

- у листопаді тижні безпеки дорожнього руху та боротьби зі СНІДом та ВІЛ;

- у грудні тиждень боротьби з вживанням алкогольних речовин;

- у  січні тиждень боротьби з наркоманією та розповсюдженням токсичних речовин;

- у лютому-березні місячник пропаганди здорового способу життя;

- у квітні місячник правових знань;

- у травні тематичний тиждень Конвенції ООН про права дітей.

По даних тижнях та місячниках складені власні плани та заходи щодо їх проведення.

У школі є окремий кабінет права та правовиховної роботи. У ньому наявна юридична література: Конституція України, Закони України «Про Попередження насильства в сім’ї», «Про охорону дитинства», Конвенція про права дитини, Загальна декларація прав людини, а також укази Президента, постанови Кабінету Міністрів та накази Міністерства освіти України. Крім цього в кабінеті розміщений куточок інформації та методичної літератури.

Педагогічний колектив школи постійно дбає про поліпшення стосунків з учнями й сім’ями учнів, дотримується норм педагогіки співробітництва з учнями і батьками. З цією метою у ЗОШ №1 проводяться індивідуальні зустрічі з батьками, заняття для батьків проблемних учнів (по мірі необхідності). На таких заняттях присутній психолог, педагог-організатор, працівники правоохоронних органів.

У навчальному закладі діє батьківський лекторій, який проходить 2 рази на семестр, класний – щомісячно.

Для  батьків проводяться збори, бесіди та «круглі столи» на теми: «Як допомогти дитині вчитись?», «Захист прав дитини», «Роль батьківського комітету в організації дозвілля учнівської молоді», «Сімейна жорстокість: міф чи реальність» тощо.

Розроблений та затверджений директором школи план роботи лекторію для батьків, чиї діти схильні до правопорушень. Відповідно до даного плану у жовтні минулого року психологом школи проведена лекція «Особливості спілкування з важковиховуваними дітьми». У грудні класними керівниками та заступником директора з виховної роботи Давидович Н.В. проведені класні збори для батьків на тему «Формування морально-правової культур підлітків». На лютий-травень місяці цього року заплановані класні години щодо шкідливих звичок серед дітей та підлітків, дитячої злочинності та конфліктності між дітьми та дорослими.

Заслуговує на увагу Програма батьківської просвіти, що містить анкети, пам’ятки, інформаційні буклети, батьківський катехізис.

Бібліотека навчального закладу не в достатній кількості забезпечена правовою літературою, в основному в ній містяться підручники, а враховуючи попит на юридичну літературу та бажання учнів глибшого ознайомлення з курсом правознавства, бібліотека повинна містити і додаткову правову літературу, хоча б таку як юридична енциклопедія, словник юридичних термінів чи підручники по конкретних галузях права.

Для профілактики правопорушень учнями, у школі щорічно складається інформація про дітей, які проживають у неблагополучних сімях, інформація про дітей, що перебувають на внутрішньому обліку школи.

Випадки правопорушень, які трапляються в учнівському колективі обговорюються на класних зборах, засіданнях батьківського комітету, піклувальній раді, учнівського комітету,

Навчальний заклад тісно співпрацює із правоохоронними органами, відділом у справах сімї та молоді, центром соціальних служб для молоді. Про це свідчать плани роботи щодо поліпшення результативності превентивного виховання учнів ЗОШ.

Розроблений план заходів співробітництва школи з родиною, позашкільними та громадськими організаціями, цільовою настановою якого є вивчення особливостей навколишнього середовища родини, залучення батьків і громадськості до педагогічного процесу, аналізування та оцінювання його результативності, забезпечення психолого-педагогічної допомоги батькам, забезпечення взаємодії школи з позашкільними закладами, громадськими організаціями, зміст внутрішньо шкільного контролю, функціонування грпомадсько-педагогічної підсистеми.

Позитивним досвідом слід відмітити випуск шкільної газети «Імпульс». Дана щомісячна пізнавально-інформаційно-розважальна  газета містить рубрики щодо проведення тижнів правових знань, тижнів знань, рейдів «Шкільна форма», днів самоврядування до визначних дат, днів профілактики, волонтерських акцій, конкурсів, оголошень та розваг. Це видання свідчить про співпрацю молоді із вчителями та зацікавленістю учнів шкільним життям.

Система првовиховної роботи, яка склалась у школі, дає змогу зробити висновок, що певних результатів з правового виховання школярів досягнуто.

 

Висновок

 

На підставі вищевикладеного робоча група у складі працівників Рожищенського районного управління юстиції та відділу освіти Рожищенської районної державної адміністрації дійшла спільного висновку та  зазначає, що робота  у Рожищенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1 заслуговує на оцінку «добре».