Головна | Реєстрація | Вхід  13.09.2024 П`ятниця 18:04 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS

Довідка за результатами вивчення стану правової освіти  у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 3 м. Рожище

28.02.2013                                                                                                  м. Рожище

 

І. Вступна частина

Відповідно до Національної програми правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України від 18.10.2001 року № 992/2001, до  п.п. 4.7 п. 4 Положення "Про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції”, плану роботи управління юстиції на 2013 рік, 28.02.2013 року Рожищенським районним управлінням юстиції спільно із відділом з питань освіти Рожищенської районної державної адміністрації (попередня перевірка проводилась 15.08.2007)проведено вивчення стану правоосвітньої роботи  у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 3 м. Рожище (далі по тексту ЗОШ №3) у складі –

-                            Галаса Валерія Вікторовича – начальника Рожищенського районного управління юстиції, керівника робочої групи;

-                            Романенко Лесі Богданівни – провідного спеціаліста Рожищенського районного управління юстиції, члена робочої групи;

-                            Мірчука Івана Вікторовича – спеціаліста з юридичних питань відділу з питань освіти Рожищенської районної державної адміністрації, члена робочої групи.

 

                    ІІ. Описова частина

 

Перевіркою встановлено наступне:

Повна назва навчального закладу – Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №3 м. Рожище, форма власності – комунальна, юридична адреса – м. Рожище, вул. Коте Шилокадзе, 16.

Директор школи – Ткачук Леонтій Миколайович, відмінник освіти України, старший вчитель,  вища категорія, стаж на даній посаді 22 роки, загальний педагогічний стаж – 30 років.

ЗОШ №3 діє на підставі Свідоцтва № 539297 про державну реєстрацію юридичної особи, Ліцензії, що видана Управлінням освіти Волинської обласної держадміністрації. В своїй роботі керується Статутом, затвердженим розпорядженням виконавчого комітету Рожищенської міської ради від 02.03.2004.

Основним завданням правової освіти та правового виховання у навчальному закладі є: свідомий вибір варіантів поведінки; поважне ставлення до правоохоронних органів; усвідомлена звичка дотримуватись законів; почуття особистої відповідальності та усвідомлення покарання за правопорушення; потреба у власній участі в боротьбі з правопорушеннями.

Серед нормативно-правових актів, що регулюють правовий навчально-виховний процес слід відмітити Закон України «Про освіту», Державну цільову соціальну програму «Молодь України» на 2009-2015 роки, загальнодержавну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року, розпорядження голови Рожищенської районної державної адміністрації від 26.09.2001 року «Щодо проведення профілактичних рейдів, спрямованих на соціальний та правовий захист дітей, запобігання їх бездоглядності та безпритульності, профілактику правопорушень», наказ Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України від 19.07.2012 № 827 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти та науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2015 року», наказ відділу освіти Рожищенської РДА від 15.10.2012 року № 335 «Про затвердження плану заходів щодо запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження з дітьми на період до 2015 року».

На виконання Державних програм керівництво школи готує відповідну інформацію. Для прикладу, інформація про виконання Національної програми допомоги батькам та підтримки сім’ї, по профілактиці злочинності, по вшануванню пам’яті героїв подій 1917-1920 років на Україні, щодо профілактики і попередження вживання алкогольних напоїв серед дітей.

Дирекція школи забезпечує теоретичне та методичне керівництво роботою класних керівників, органів учнівського самоврядування, батьківської громадськості. Для успішної співпраці з ними дирекція знає і вивчає результативність роботи класних керівників, органів учнівського самоврядування, клубів та гуртків за інтересами, батьківського активу, шкільної бібліотеки, тощо. Ці відомості дирекція отримує в процесі підготовки і проведення педагогічних рад та методоб’єднанні керівників.

Протягом 2012 року директором школи були видані накази з правової освіти та виховання:

наказ № 4 від 15.02.2012 року «Про дотримання прав неповнолітніх, недопущення насильного, жорстокого поводження з дітьми»,

наказ № 40/1 від 29.08.2012 року «Про організацію навчално-виховного процесу школи у 2012-2013 навчальному році»,

наказ № 42/20 від 31.08.2012 року «Про призначення громадського інспектора з охорони прав дитини»,

наказ № 42/28 від 31.08.2012 року «Про заборону тютюнопаління та пропаганду здорового способу життя»,

наказ № 42/29 від 31.08.2012 року «Про створення комісії із запобігання правопорушень серед учнів».

Накази чинні впродовж навчального року, або в період зазначенні в самому документі (тиждень, місяць, тощо), після чого підбиваються підсумки проведеної роботи. Директором призначається виконавець наказу, який після закінчення терміну звітує про його виконання.

Протягом 2011-2012 та 2012-2013 навчальних років у школі відповідно до планів роботи засідала педагогічна рада. На її засіданнях були прийняті рішення щодо правового виховання учнів у класах та роботу класних керівників у формуванні класних колективів (протокол № 3 від 19.12.2011року), про підсумки роботи колективу педагогів школи у 2011-2012 навчальні роки та завдання на 2012-2013 навчальні роки (протокол № 1 від 31.08.2012), про стан правової та психологічної підтримки учнів, які потрапили в складні соціальні умови, що виховуються в неблагополучних сім’ях та з девіантної поведінкою (протокол № 4 від 27.12.2012).

У ЗОШ №3 Основи правознавства викладає Гнатюк Тетяна Сергіївна. Вчитель має вищу педагогічну освіту, на дану посаду призначена 31.08.2001 року. У 2010 та 2011 роках пройшла підвищення кваліфікації та атестацію.

Крім цього у школі правоосвітню роботу проводять Матусюк Наталія Петрівна – заступник директора з виховної роботи, Мосійчук Надія Трохимівна – соціальний педагог та Вербицька Мая Володимирівна – психолог навчального закладу.

Кожен учитель постійно вивчає психологічні, індивідуальні особливості учнів, їх здібності, нахили. В основу системного підходу до здійснення правовиховного процесу в школі покладено диференційований підхід, врахування вікових особливостей дітей.

У ЗОШ №3 викладаються предмет «Правознавство»  для учнів 9-х та 10-х класів. Усі курси з правознавства мають об’єм в 35 годин на рік кожен.

Загальна кількість учнів, що вивчають предмет «Правознавство» становить 40 учнів (9-й клас) та 37 учнів (10-й клас).

Щодо позакласних заходів, то у школі кожної 3-ої середи місяця проходить День профілактики правопорушень, місячники та тижні правових знань, у формі виховних годин, бесід, консультацій, «круглих столів», конкурсів, диспутів, акцій, засідань обговорень, конкурсів малюнків соціальних досліджень, тощо. 

Правове виховання учнів здійснюється відповідно до програм Міністерства освіти.

Планування заходів по правовому вихованню та профілактиці правопорушень здійснюється щорічно та затверджуються директором школи. У планах виховної роботи класних керівників передбачено проведення бесід з учнями по профілактиці правопорушень, проведення індивідуальних бесід з учнями, які порушили дисципліну в класі, тощо.

З метою запобігання негативним проявам серед неповнолітніх, у тому числі пияцтва, наркоманії, тютюнопалінню, дитячій безпритульності і бездоглядності піклувальна рада школи разом з педагогічним колективом проводить спільні профілактично-оперативні заходи «Урок» щодо дотримання вимог Закону України «Про освіту» в частині здобуття молоді загальної освіти.

Наказом директора у школі створена Рада профілактики правопорушень, яка покликана об’єднати зусилля педагогічного, учнівського колективів, батьківської громадськості, соціально-психологічної служби комплексу в створені єдиної системи з профілактики бездоглядності та правопорушень у школі, координувати дії педагогічного колективу з роботою міських структур і громадських організацій, працює з дітьми, підлітками та їх батьками.

Протягом І семестру навчання, організовано систематичний та стабільний контроль за відвідуванням учнями школи. Ведеться загально шкільний журнал обліку відвідування. Класні керівники, з метою ознайомлення батьків із окремими статтями статуту школи та їхньою відповідальністю за своїх дітей, розіслали роз’яснюючі листи батькам кожного учня школи.

Класні керівники та дирекція школи уважно ставляться до учнів, схильних до правопорушень. З ними систематично проводяться індивідуальні бесіди та працює психолог.

Педагогічний колектив тісно співпрацює з центром соціальних служб для молоді та працівниками правоохоронних органів, у школі частими відвідувачами є працівники управління юстиції. Вищезгаданими проведено ряд занять-тренінгів на правову тематику.

В рамках місячника правових знань класними керівниками та організатором дозвілля школярів розроблено та проведено цілий ряд заходів та виховних годин із залученням до їх проведення працівників ВВС.

Редакцією шкільної стіннівки впорядковано інформаційний номер по Конвенції ООН про права та обов’язки неповнолітніх та малолітніх.

Протягом І семестру 2012-2013 навчальних років проведено ряд заходів з профілактики правопорушень серед яких

- правила та обов’язки учня (вересень); 

- зустріч з працівником ВВС, тренінги для учнів 9-11 класів за участю шкільного психолога (жовтень);

- лекторій «В тенетах права» за участю працівника соціальних служб для молоді (листопад);

- зустріч з працівниками центральної районної лікарні (грудень).

Вчителями ОБЖ, права, етики та малювання протягом проведених днів профілактики оформлено інформаційний стенд «Права дитини» та виставку інформаційних плакатів.

Крім цього на засіданнях Ради заслуховуються звіти класних керівників щодо роботи з учнями по профілактиці правопорушень, звіт соціального психолога, проводяться розмови з учнями, що опинилися в тяжких обставинах життя, надаються консультації їх батькам.

Значної уваги заслуговує робота соціального педагога. Він працює в напрямках дослідження та діагностики учнів, медпрацівників, батьків, роботи в бібліотеці, консультації учнів та батьків, корекційно-розвиваючої роботи з дітьми, лекцій та семінарів.

Соціальний педагог організовує консультаційну роботу з батьками в рамках якої проводяться батьківські збори з питань адаптованості дітей (вересень), з питань відповідальності за недотримання батьками своїх обов’язків (жовтень), з питання проблеми насильства в родині (листопад), з питань соціального захисту різних категорій дітей (вересень), консультативні бесіди з батьками «тривожних дітей» (січень) та консультування батьків на тему «Сім’я – простір без насильства» (січень).

Разом з цим, соціальним педагогом постійно проводяться бесіди, лекції та семінари з дітьми з девіантної поведінкою, з дітьми які перебувають на інклюзивній формі навчання.

У школі є куточок права та правовиховної роботи. У ньому наявна юридична література: Конституція України, Закони України «Про Попередження насильства в сім’ї», «Про охорону дитинства», Конвенція про права дитини, Загальна декларація прав людини, а також укази Президента, постанови Кабінету Міністрів та накази Міністерства освіти України. Крім цього в школі наявні стенди інформації та методичної літератури.

У навчальному закладі діє батьківський лекторій, який проходить 2 рази на семестр, класний – щомісячно. Для  батьків проводяться збори, бесіди та «круглі столи». Крім цього у ЗОШ №3 проводяться індивідуальні зустрічі з батьками, заняття для батьків проблемних учнів (по мірі необхідності). На таких заняттях присутній психолог, педагог-організатор, працівники правоохоронних органів. Батьки проблемних дітей викликаються до школи шляхом офіційного повідомлення про порушення учнем Закону України «Про освіту». У школі розроблена тека порад і пам’ятки для батьків.

Бібліотека навчального закладу  в достатній кількості забезпечена правовою літературою, крім цього школа підписана на різноманітні журнали, що містять статті юридичного характеру.

Фактів порушення учнями громадського порядку та законодавства в цьому та минулому навчальному році не виявлено. Для профілактики правопорушень, щорічно складається інформація про дітей, які проживають у неблагополучних сімях, інформація про дітей, що перебувають на внутрішньому обліку школи, розроблений план роботи з дітьми, схильними до девіантної поведінки, ведеться картотека правопорушень, яка чітко сформована та легка в користуванні.

Навчальний заклад тісно співпрацює із правоохоронними органами, управлінням юстиції, відділом у справах сімї та молоді, центром соціальних служб для молоді. Працівники даних органів часто запрошуються на позакласні заняття, тематичні зустрічі, бесіди та лекції.

 

ІІІ Висновок

 

Система правовиховної роботи, яка склалась у школі, дає змогу зробити висновок, що певних результатів з правового виховання школярів досягнуто.