Головна | Реєстрація | Вхід  18.09.2024 Середа 06:22 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS
Головна » 2012 » Грудень » 3 » Як зареєструвати речові права на нерухоме майно?
10:46
Як зареєструвати речові права на нерухоме майно?
Як зареєструвати речові права на нерухоме майно?

                 Новий порядок реєстрації прав на нерухомість, передбачений Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» набирає чинності з 01.01.2013. З цього моменту запрацює єдина система державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, яка поєднає в собі інформацію про земельні ділянки та об’єкти, які на них знаходяться. У чому полягатиме новизна єдиної системи та хто і як її вестиме?

З 01.01.2013 року державна реєстрація прав проводитиметься державними реєстраторами прав на нерухоме майно відповідних реєстраційних служб, а також нотаріусами як спеціальними суб’єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора прав.

На сьогодні по всій країні створено 583 структурні підрозділи управлінь юстиції, що реалізовуватимуть повноваження Укрдержреєстру у сфері державної реєстрації прав, — реєстраційні служби. Фактично, це всі міста обласного значення та районні центри. Тобто питання доступності послуг у сфері державної реєстрації прав вирішено в повному об’ємі.

*Під нерухомим майном, речові права на яке підлягають державній реєстрації, розуміються:

1) земельні ділянки;

2) підприємство як єдиний майновий комплекс;

3) житловий будинок;

4) будівля, споруда або їх окремі частини;

5) квартира;

6) житлове та нежитлове приміщення.

Обов’язковій державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно*:

1) право власності;

2) право  володіння; 

3) право  користування (сервітут);

4) право користування земельною  ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис);

5) право забудови земельної ділянки (суперфіцій);

6) право господарського відання; 

7) право  оперативного  управління; 

8) право постійного користування та право оренди земельної  ділянки; 

9) право користування  (найму,  оренди)  будівлею  або  іншими капітальними спорудами,  їх окремими  частинами; 

10) іпотека; 

11) довірче  управління майном;

12) інші речові права відповідно до Закону,

      а також обтяження речових прав на нерухоме майно, зокрема податкова  застава,  предметом  якої є нерухоме майно тощо.

         Звертатися до реєстраційних служб за проведенням державної реєстрації прав необхідно у наступних випадках:

1) законом передбачено проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно (зокрема у випадку державної реєстрації права власності на новозбудовані чи реконструйовані об’єкти нерухомого майна, у разі внесення нерухомого майна до статутного фонду юридичної особи тощо);

2) проведення державної реєстрації прав на підставі рішень органів влади, зокрема на підставі рішення суду, органів прокуратури, податкових органів, органів місцевого самоврядування;

3) проведення державної реєстрації прав, які виникли до 1 січня 2013 року та не були зареєстровані відповідно до законодавства, яке діяло на час їх виникнення.

У свою чергу у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва державна реєстрація прав проводитиметься безпосередньо нотаріусом, який вчинив таку дію.

Для проведення державної реєстрації прав особа обов’язково подає:

-заяву встановленої форми; 

-копію документа, що посвідчує особу заявника (паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє); 

-копію реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ідентифікаційний код, крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України); 

-документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав (квитанція); 

- документ про сплату державного мита (квитанція, крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита);

-документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності на нерухоме майно (договір купівлі-продажу, дарування, рішення суду, свідоцтво тощо).

        Поряд з цим, наслідком запровадження нової системи державної реєстрації прав є спрощення процедури виникнення права власності на новосформоване (новостворене) нерухоме майно. Так, для проведення державної реєстрації права власності на виділену в натурі земельну ділянку особі, після проведення реєстрації самої земельної ділянки, можна подати документи до органу державної реєстрації прав самостійно або через державного кадастрового реєстратора в електронній формі.

При поданні документів для проведення державної реєстрації права власності через державного кадастрового реєстратора, документи за результатом такої реєстрації необхідно буде отримувати у відповідного державного кадастрового реєстратора.

З 01.01.2013 замість державних актів про право власності на земельну ділянку органами державної реєстрації прав будуть видаватися свідоцтва про право власності на нерухоме майно.

Свідоцтва про право власності на нерухоме майно формуватимуться в процесі державної реєстрації прав та видаватимуться державними реєстраторами разом із витягом з Державного реєстру прав.

З 01 січня 2013 року  Реєстр прав власності на нерухоме майно, Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державний реєстр іпотек припиняють своє функціонування. Їх замінить Державний реєстр прав.

Втім, права на нерухоме майно та їх обтяження, що були зареєстровані до 01 січня 2013 року, визнаються державою, якщо їх реєстрація була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення цих прав, або якщо відповідне законодавство не передбачало проведення державної реєстрації цих прав.

В обов’язковому порядку «перереєструвати» право на нерухомість необхідно тільки в разі, якщо виникла необхідність її відчуження. В такому випадку «перереєстрацію» речових прав на нерухоме майно проводитиме нотаріус, який перевірить інформацію в реєстрах і перенесе її у Державний реєстр прав.

У разі, якщо ви не маєте наміру вчиняти дії з нерухомим майном державна реєстрація прав у єдиному Державному реєстрі прав проводиться за бажанням власника чи користувача.

Право власності та інші речові права на нерухоме майно реєструються в реєстраційній службі за місцезнаходженням такого майна.

Обтяження речових прав на нерухоме майно реєструються в будь-якій реєстраційній службі.

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» чітко визначає строки проведення державної реєстрації прав. Так, державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводитиметься в строк, що не перевищує 14 робочих днів з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію.

Державна реєстрація обтяжень, іпотек, надання відмови в ній проводитиметься в строк, що не перевищує одного робочого дня.

Звертаємо увагу на те, що до 01.01.2013 державна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації в Реєстрі прав власності на нерухоме майно. Розгляд заяв про проведення державної реєстрації прав, надання інформації з Реєстру прав здійснюватиметься БТІ до 30.12.2012.

Додатково інформуємо, що реєстраційна служба Рожищенського районного управління юстиції здійснюватиме свою діяльність за адресою, 45100, м. Рожище, вул. Незалежності, 82.

 

Світлана Захарчук, головний спеціаліст реєстраційної служби Рожищенського районного управління юстиції

 

Переглядів: 419 | Додав: Администратор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]