Головна | Реєстрація | Вхід  18.09.2024 Середа 06:21 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS
Головна » 2012 » Грудень » 14 » ЛЕГАЛІЗАЦІЯ І ЛІКВІДАЦІЯ ОБ’ЄДНАНЬ ГРОМАДЯН
16:49
ЛЕГАЛІЗАЦІЯ І ЛІКВІДАЦІЯ ОБ’ЄДНАНЬ ГРОМАДЯН

          ЛЕГАЛІЗАЦІЯ І ЛІКВІДАЦІЯ ОБ’ЄДНАНЬ ГРОМАДЯН


                        Реєстрація громадської організації

        Одним з невід’ємних особистих немайнових прав громадян є право на свободу об’єднання з метою реалізації своїх прав і свобод, наданих законодавством. Створення, легалізація та діяльність громадських організацій здійснюється відповідно до Конституції України, Закону України «Про об’єднання громадян», Положенням про порядок легалізації об’єднань громадян, затвердженого постановою КМУ від 26.02.1993 р. № 140.  Стаття 14 Закону України «Про об’єднання громадян», визначає, що легалізація (офіційне визнання) об’єднань громадян є обов’язковою. Вона здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомленням про заснування. Згідно з цими нормативно-правовими актами, об’єднання громадян утворюються за територіальним принципом із всеукраїнським, місцевим та міжнародним статусом.           

       Приймаючи рішення про створення організації, її засновники повинні визначитися, з яким статусом буде створена організація (всеукраїнська, міжнародна чи місцева). В залежності від цього засновники надають документи до відповідного легалізуючого органу. Згідно Положення про порядок легалізації об’єднань громадян, легалізація всеукраїнських об’єднань громадян і міжнародних громадських організацій здійснюється Міністерством юстиції України. Їх місцевих осередків та місцевих об’єднань громадян – Головним управлінням юстиції в АР Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими, районними, районними в містах Києві та Севастополі управліннями юстиції, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад.

      Згідно ст.15 Закону «Про об’єднання громадян» та п. 3 «Про порядок легалізації об’єднань громадян»для реєстрації громадської організації необхідно подати такі документи:

·        заява встановлено зразка, підписана не менше як трьома засновниками об’єднання громадян або іншими уповноваженими представниками. Їх підписи повинні бути засвідчені в установленому порядку;

·         до заяви додаються статут (положення) в двох примірниках;

·        протокол установчих зборів, з’їзду (конференції), які прийняли статут;

·        відомості про склад керівництва центральних статутних органів (із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання, посади (заняття), місця роботи);

·        дані про наявність місцевих осередків, підтверджені протоколами конференції;

·        відомості про засновників об’єднань громадян із зазначенням (для громадян – прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання; для спілок об’єднань громадян – назви об’єднання, місцезнаходження вищих статутних органів, а також додатково копія документа про легалізацію);

·        документ, який підтверджує місцезнаходження об’єднання громадян.

      Заява про реєстрацію місцевої громадської організації розглядається в триденний термін з дня надходження документів.

      Легалізуючий орган у строк, визначений законами України, повинен прийняти одне з таких рішень:

-  про реєстрацію об’єднання громадян та видати відповідне свідоцтво, реєстрацію змін (погодження або взяття до відома) до статутних документів із видачею (у разі потреби) нового свідоцтва про державну реєстрацію;

-  про легалізацію профспілки на відповідність заявленому статусу;

-  про відмову в легалізації об’єднання громадян, реєстрації (погодженні або взятті до відома) змін до статутних документів;

-  про скасування запису про реєстрацію (легалізацію) об’єднання громадян.

     Вищезазначені рішення приймаються залежно від результатів правової експертизи в межах установленого строку виключно на підставах, встановлених законами, а також прийнятими на їх виконання актами Кабінету Міністрів України та наказами Мін’юсту.

    В разі прийняття рішення легалізуючим органом про реєстрацію об’єднання громадян, таке рішення оформляється наказом. До наказу додається висновок про реєстрацію. Висновок є невід’ємною частиною наказу.

 Припинення юридичної особи

      Стаття 104 Цивільного Кодексу України (надалі – ЦК) встановлює два способи припинення юридичної особи. Перший спосіб відбувається в порядку правонаступництва, тобто коли речові і зобов’язальні права та обов’язки юридичної особи, що припиняється, переходять до іншої юридичної особи (правонаступника), яка найчастіше є новоутвореною організацією. Другий спосіб припинення юридичної особи відбувається за відсутності наступництва і називається ліквідацією.

      Стаття 19 Закону України «Про об’єднання громадян» (із змінами та доповненнями) (спеціальний закон) також передбачає два шляхи припинення діяльності об’єднання громадян: реорганізація або ліквідація (саморозпуск, примусовий розпуск).

     Реорганізація об’єднання громадян здійснюється відповідно до його статуту. Реєстрація новоствореної громадської організації здійснюється у порядку, встановленому вищезазначеним законом.

    Ліквідація громадської організації здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Фактично ліквідація громадської організації проводиться у два етапи. На першому етапі уповноважений орган об’єднання приймає рішення про припинення юридичної особи. Рішенням цього органу визначається також особа ліквідатора (склад ліквідаційної комісії) Нотаріально посвідчена копія рішення про припинення разом із супровідним листом та документом, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття рішення про припинення юридичної особи у Бюлетні державної реєстрації, подаються до відповідного реєструючого органу.

     На другому етапі реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв’язку з припиненням (подається не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у Бюлетні державної реєстрації) разом з оригіналами статутних документів та свідоцтв (витягу), актом ліквідаційної комісії (подається із затвердженим засновниками ліквідаційним балансом; підписи на ліквідаційному балансі нотаріально посвідчуються), довідками податкової служби, органів Пенсійного фонду

України, фондів соціального страхування про відсутність заборгованості та довідкою архіву про прийняття документів тривалого строку зберігання подаються до реєструючого органу.

 

Головний спеціаліст Реєстраційної служби

Рожищенського районного управління юстиції

Нагачевський В.В.

Переглядів: 393 | Додав: Администратор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]