Головна | Реєстрація | Вхід  18.09.2024 Середа 06:22 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS
Головна » 2014 » Вересень » 8 » Права громадянина при розгляді заяви чи скарги
11:52
Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

 

Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

Відповідно до ст.. 18 Закону України «Про звернення громадян» громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

1.Особисто викласти аргументи особі, яка перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви. Викласти аргументи по скарзі чи заяві громадяни та особи, які користуються правами на рівні з ними (іноземці, особи без громадянства, біженці), можуть безпосередньо на особистому прийомі посадової особи, яка перевіряла заяву чи скаргу. Поняття перевірки охоплює процес отримання інформації щодо обставин, викладених у зверненні, та підготовки відповіді про результати його розгляду; це діяльність, спрямована на встановлення відповідності відомостей звернення реальним фактам по справі. її здійснюють, як правило, особи, відповідальні за розгляд звернень громадян. Для оперативнішого отримання громадянами відповіді на звернення, воно має містити чітку аргументацію і повне викладення обставин, а головне - цілеспрямовані питання, прохання, побажання, клопотання, скарги, адресовані органу державної влади, місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям, незалежно від форм власності, об'єднанням громадян, засобам масової інформації, посадовим особам. Аргументи - це повне або часткове обґрунтування будь-якого твердження на основі інших тверджень. Інакше кажучи, особа має підтвердити (документально) правдивість викладених у зверненні відомостей.

2.Знайомитися з матеріалами перевірки. У результаті розгляду кожного звернення громадянина формується певний пакет документів, справа, яка містить відповідні відомості за результатами перевірки фактів, викладених у зверненні громадянина. Йдеться про форми доступу до інформації, одержаної у процесі розгляду заяви чи скарги, тобто знімати копії з документів, долучених до справи.

3.  Подавати додаткові матеріали або наполягати на їхньому запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу. Якщо необхідно ознайомитися зі змістом офіційного документа, то можна подати інформаційний запит - звернення з вимогою про надання можливості такого ознайомлення. Запит може бути індивідуальним або колективним і подається у письмовій формі. Право на ознайомлення з інформацією - отримання офіційних документів, усної чи письмової інформації, може бути реалізоване шляхом запиту до державних органів законодавчої та судової влади, їхніх посадових осіб. Відомості про діяльність органів місцевого самоврядування, недержаних установ та організацій, прямо не визнаються предметом інформаційного запиту. Звернення громадян, направлені в електронній формі, за допомогою електронної пошти або через веб-сайт, які не містять електронного підпису, не є електронними документами згідно із Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг». З цього випливає, що відповідати на такі звернення державні органи не повинні.

4. Бути присутнім при розгляді заяви чи скарги.

5. Користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку. У своїй професійній діяльності адвокат може представляти і захищати права та інтереси громадян і юридичних осіб за їхнім дорученням у всіх органах, підприємствах, установах і організаціях, до компетенції яких входить вирішення відповідних питань; збирати відомості про факти, які можуть бути використані, як докази у цивільних господарських, кримінальних справах про адміністративні правопорушення. Під фахівцями права розуміють фізичних осіб, які надають правову допомогу відповідно до принципів цивільного судочинства. Конституційний Суд визначив, що такі особи мають бути приватно практикуючими юристами. Ніхто не має права здійснювати будь-який вплив на особу у виборі нею захисника, форм та методів здійснення захисту своїх прав. Випадки надання безкоштовної допомоги передбачає закон.

6.Одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги. Письмова відповідь надається громадянину на бланку встановленої форми і у відповідності до інструкції з діловодства.

7. Висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги. На вимогу суб'єкта звернення розгляд його заяви чи скарги може відбуватися з дотриманням таємниці. Згідно зі ст. 31 Конституції України кожному гарантується таємниця листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції. Винятки можуть бути встановлені лише судом у випадках, передбачених законодавством, з метою запобігання злочинності чи з'ясування істини при розслідуванні кримінальної справи, якщо іншим способом одержати інформацію неможливо.

8. Вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень. Якщо в результаті порушення таємниці розгляду заяви чи скарги і взагалі в порядку розгляду звернень громадянин зазнав збитків, він має право вимагати їхнього відшкодування, як правило, у судовому порядку.

 

Леся Романенко, провідний спеціаліст РУЮ

Переглядів: 780 | Додав: Администратор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]