Головна | Реєстрація | Вхід  18.09.2024 Середа 06:18 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS
Головна » 2013 » Вересень » 2 » Право громадян на звернення
11:19
Право громадян на звернення

Право громадян на звернення

Загальні засади реалізації права громадян на звернення визначено Законом України «Про звернення громадян». У цьому Законі надано чіткі визначення термінів «звернення», «пропозиції», «заяви» та «скарги» громадян, зазначені вимоги до звернень, порядок їх розгляду, а також відповідальність за порушення Закону.

Під зверненнями  громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції  (зауваження),  заяви  (клопотання)  і скарги.

Пропозиція (зауваження)    -    звернення    громадян,     де висловлюються   порада, рекомендація   щодо  діяльності  органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових  осіб,  а  також  висловлюються  думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи  державного  і громадського життя,  соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.

Заява (клопотання)  -  звернення  громадян  із  проханням про сприяння   реалізації закріплених   Конституцією    та    чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного  законодавства  чи  недоліки  в  діяльності підприємств, установ,   організацій  незалежно  від  форм  власності,  народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення  думки  щодо поліпшення  їх діяльності.  Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Скарга - звернення з вимогою про  поновлення  прав  і  захист законних  інтересів

громадян,  порушених  діями  (бездіяльністю), рішеннями державних  органів,  органів місцевого  самоврядування, підприємств, установ,  організацій,  об'єднань громадян, посадових осіб.

Вимоги до звернення

Звернення адресуються  органам  державної  влади  і місцевого самоврядування, підприємствам, установам,  організаціям  незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам,  до повноважень яких належить вирішення порушених зверненнях питань.

У зверненні має бути зазначено прізвище,  ім'я,  по батькові, місце  проживання громадянина,  викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може   бути   усним   (викладеним   громадянином  і записаним посадовою особою на особистому  прийомі)  чи  письмовим, надісланим  поштою  або переданим  громадянином  до  відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення   повинно   бути    підписано    заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Звернення, оформлене без дотримання цих  вимог,  повертається заявникові  з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів  від  дня  його  надходження.

 

Леся Романенко, провідний спеціаліст РУЮ

 

Переглядів: 361 | Додав: Администратор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]