Головна | Реєстрація | Вхід  18.09.2024 Середа 06:12 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS
Головна » 2013 » Липень » 19 » Правове значення реєстрації заяви про державну реєстрацію речових прав
12:30
Правове значення реєстрації заяви про державну реєстрацію речових прав
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 22.06.2011 №703, реєстрація заяв про державну реєстрацію прав є одним з перших етапів державної реєстрації речових прав та їх обтяжень після прийняття і перевірки поданих документів.

Він має важливе правове і процесуальне значення, оскільки дата і час реєстрації відповідної заяви в органі державної реєстрації прав вважається датою і часом державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Заява подається до органу державної реєстрації прав, на території якого розміщений об'єкт нерухомого майна або більша за площею його частина.

При цьому слід враховувати норми Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 №401/2011, якими закріплено виключну компетенцію по здійсненню державної реєстрації прав на об’єкти нерухомого майна та підприємства як єдиного майнового комплексу, розміщених на території, що більша, ніж Автономна Республіка Крим, одна область, місто Київ чи Севастополь, за Державною реєстраційною службою України.

Заява про державну реєстрацію прав може бути подана :

*правонабувачем,

*сторонами (стороною) правочину, за яким виникло право,

*уповноваженими особами.

Законодавець зобов»язує заявника повідомляти орган державної реєстрації прав під час подання заяви про наявність встановленої законом заборони на відчуження нерухомого майна.

Заява про державну реєстрацію обтяжень може бути подана:

*органом або посадовою особою, якою встановлюється заборона на розпорядження нерухомим майном,

*особою, в інтересах якої встановлюється обтяження.

Під час подання заяви фізична особа повинна пред'явити документ, що посвідчує її особу, а у разі якщо така особа є представником фізичної чи юридичної особи, також документ, що підтверджує її повноваження діяти від імені таких осіб.

У разі потреби представник іноземної особи пред'являє документи, легалізовані в установленому нормативно-правовими актами порядку.

Документом, що посвідчує особу, є паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє.

Документом, що посвідчує особу, яка не досягла 16-річного віку, є свідоцтво про народження.

У разі подання заяви заінтересованою особою (громадянином України) особисто, вона також пред’являє органові державної реєстрації прав реєстраційний номер облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб — платників податків, крім випадків, коли фізична особа відмовилась від його прийняття та має про це відмітку в паспорті громадянина України.

Наказом Міністерства юстиції України від 17.04.2012 №595/5 «Про впорядкування відносин, пов’язаних із державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.04.2012 за №590/20903,затверджено 8 форм заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, які подаються заявниками, а саме :

1.щодо права власності;

2.щодо права власності на єдиний майновий комплекс;

3.щодо іншого речового права;

4.щодо іншого речового права на єдиний майновий комплекс;

5.щодо обтяження речового права;

6.щодо обтяження речового права на єдиний майновий комплекс;

7.щодо відмови від речового права;

8.щодо припинення прав та їх обтяжень у зв’язку зі знищенням об’єкта нерухомого майна;

та форма додатку до заяви.

Вказаним наказом також затверджено вимоги до заповнення заяв, що подаються органу державної реєстрації прав:

1. заява заповнюється українською мовою розбірливими друкованими літерами кульковою ручкою синього кольору. Дати у заявах заповнюються арабськими цифрами у форматі – «день, місяць, рік»;

2. прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи, в тому числі органу державної влади та органу місцевого самоврядування, вказуються повністю;

3. у заяві не допускаються підчищення, дописки, закреслення чи інші виправлення;

4. у блоках заяви, які містять альтернативні значення (наприклад, форма власності, тип об’єкта тощо), обирається необхідне значення, яке позначається символом (V).

5. додаток до заяви заповнюється у разі, коли власників (користувачів, обтяжувачів) декілька.

6. заява (додаток у разі його заповнення) засвідчується підписом заявника з проставлянням дати її (його) заповнення.

Разом із заявою подаються документи, що підтверджують виникнення, перехід, припинення відповідних прав, та документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень, їх копії, документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, та документ про сплату державного мита.

Якщо заінтересована особа відповідно до закону звільнена від сплати державного мита, вона має документально підтвердити статус звільненого від сплати держмита.

Заява подається щодо кожного об’єкта нерухомого майна окремо.

Реєстрація заяв проводиться в порядку черговості їх надходження.

При отриманні заяви та документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, заява реєструється органом державної реєстрації прав у базі даних про реєстрацію заяв та запитів із зазначенням дати і часу подання з автоматичним присвоєнням їм реєстраційного номера, фіксацією дати та часу їх реєстрації.

Моментом прийняття заяви вважається дата та час її реєстрації у базі даних про реєстрацію заяв і запитів.

Єдиною підставою для неприйняття заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень є відсутність документа, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень, крім випадку звільнення заінтересованої особи від сплати державного мита.

Документи, необхідні для проведення державної реєстрації, що подані з порушенням вимог, установлених нормативно-правовими актами, є підставою для зупинення розгляду заяви або відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, а не для відмови в прийнятті заяви.

Про прийняття заяви та доданих до неї документів орган державної реєстрації прав видає заявникові картку прийому заяви за підписом посадової особи, яка містить інформацію про дату та час реєстрації заяви у базі даних про реєстрацію заяв і запитів, реєстраційний номер заяви у базі даних про реєстрацію заяв і запитів.

За результатами розгляду заяви та документів, поданих для її проведення, приймається рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або рішення про відмову в такій реєстрації.


Оксана Лотоцька, начальник реєстраційної служби РУЮ

Переглядів: 538 | Додав: Администратор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]