Головна | Реєстрація | Вхід  18.09.2024 Середа 06:12 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS
Головна » 2012 » Жовтень » 25 » Роз’яснення Закону України «Про вибори народних депутатів України»
11:44
Роз’яснення Закону України «Про вибори народних депутатів України»
             У зв'язку із закінченням конституційного строку повноважень Верховної Ради України 28 жовтня поточного року відбудуться чергові вибори народних депутатів України. 
            Виборчий процес - це здійснення суб'єктами, визначеними у статті 12 Закону, виборчих процедур, передбачених  Законом "Про вибори народних депутатів України".
            Вибори депутатів здійснюються за змішаною (пропорційно-мажоритарною) системою (ст.1 Закону):
1) 225 депутатів обираються за пропорційною системою у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі за виборчими списками кандидатів у депутати від політичних партій;
2) 225 депутатів обираються за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах.
             Депутатом може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п'яти років. Не може бути висунутий кандидатом й обраний депутатом громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку (ст.9 Закону).
             Одна і та ж особа може бути включена лише до одного виборчого списку кандидатів у депутати від партії. 
Контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про вибори народних депутатів України, надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів здійснює Центральна виборча комісія. До її повноважень належить реєстрація кандидатів у депутати та представника партії у Центральній виборчій комісії, надання дозволу громадським організаціям мати офіційних спостерігачів під час виборів, розгляд заяв і скарг на рішення, дії або бездіяльність окружних виборчих комісій і прийняття рішення з цих питань (ч.2 ст.30, ч.6 ст.108 Закону), а також прийняття рішення щодо скасування реєстрації кандидатів у народні депутати України, здійснення контролю за діяльністю органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо забезпечення виборчих комісій приміщеннями, транспортом, зв'язком, іншими засобами матеріально-технічного забезпечення виборів та вибіркового контролю за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів (ст.19 Закону України «Про Центральну виборчу комісію»). 
               Контроль за правильним та цільовим використанням коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення виборів депутатів, здійснюється Центральною виборчою комісією та спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з реалізації державної політики у сфері державного фінансового контролю (ст.50 Закону).
Виборчий процес включає такі етапи (ч.5 ст.11 Закону):
1) висування кандидатів у депутати;
2) утворення виборчих комісій (крім Центральної виборчої комісії);
3) реєстрація кандидатів у депутати;
4) проведення передвиборної агітації;
5) утворення спеціальних виборчих дільниць, що існують на тимчасовій основі;
6) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;
7) голосування;
8) підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування;
9) встановлення результатів виборів депутатів та їх офіційне оприлюднення;
10) припинення повноважень окружних та дільничних виборчих комісій.
Суб'єктами виборчого процесу є: виборець, Центральна виборча комісія, а також інша виборча комісія, партія, що висунула кандидата у депутати, кандидат у депутати, офіційний спостерігач від партії, яка висунула кандидатів у депутати у загальнодержавному окрузі, від кандидата у депутати в одномандатному окрузі, від громадської організації, який зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом (ст.12 Закону). 
         Підготовку та проведення виборів депутатів в одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу забезпечує окружна виборча комісія. 
         На виборчій дільниці контроль за неухильним додержанням та однаковим застосуванням законодавства про вибори депутатів під час голосування та підрахунку голосів здійснює дільнична виборча комісія, яка, зокрема, розглядає заяви і скарги з питань підготовки та організації голосування та в межах своїх повноважень приймає щодо них рішення (ст.32 Закону).

Виборча комісія є колегіальним органом (ст.33 Закону). Основною формою роботи виборчої комісії є засідання. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов'язковим для виконання усіма суб'єктами виборчого процесу, органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, посадовими і службовими особами цих органів, підприємствами, закладами, установами, організаціями та їх посадовими особами, засобами масової інформації, їх власниками, посадовими особами та творчими працівниками, об'єднаннями громадян.
             Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване виборчою комісією вищого рівня або визнане протиправним та скасоване судом.
             У таких випадках рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було визнане протиправним, або виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду (ч.7 ст.113 Закону). Суд невідкладно повідомляє відповідну виборчу комісію та комісію вищого рівня про надходження позовної заяви та про ухвалене судом рішення. Копії таких судових рішень невідкладно видаються особам, які брали участь у справі, або надсилаються їм, якщо вини не були присутні під час його проголошення (ст.ст.172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України).
Виборча комісія вищого рівня на підставі скарги, рішення суду або з власної ініціативи може скасувати рішення виборчої комісії нижчого рівня та прийняти рішення по суті питання або зобов'язати виборчу комісію нижчого рівня повторно розглянути порушене питання (ч.8 ст.113 Закону).

             Ніхто не має права втручатися у діяльність виборчих комісій, крім як у випадках, передбачених законом.

     Начальник Рожищенського

    районного управління юстиції                                              Валерій Галас

Переглядів: 603 | Додав: Администратор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]