Головна | Реєстрація | Вхід  18.09.2024 Середа 06:16 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гости" | RSS
Головна » 2013 » Листопад » 7 » Класифікація звернень громадян
12:45
Класифікація звернень громадян

Класифікація звернень громадян

Класифікація звернень громадян на різновиди здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою КМУ від 24 вересня 2008 р. N 858.

Відповідно до класифікатора, звернення, що надходять до органів юстиції  характеризуються:

1. За формою надходження: поштою, прийняті на особистому прийомі, через уповноважену особу, через органи влади, через засоби масової інформації, від інших органів, установ, організацій.

2. За ознакою надходження: первинне – це звернення яке надійшло до органу юстиції перший раз; повторне – звернення, в яких:  оскаржується рішення, прийняте за попереднім зверненням, що надійшло до органу чи установи юстиції,  повідомляється про несвоєчасне вирішення попереднього звернення, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством термін розгляду і відповідь громадянину не надавалась, не вирішене по суті або вирішене не в повному обсязі питання, порушене в першому зверненні; а також звертається увага на інші недоліки, допущені при вирішенні питання, порушеного в попередньому зверненні; дублетне звернення одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, що надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд до органів юстиції; неодноразове – звернення  громадянина, що надходить до органу влади з одного й того ж питання і надсилається громадянином за короткий проміжок часу, а на попереднє звернення відповідь ще не надано або/чи надано обґрунтовану відповідь, проте автор з будь-яких причин продовжує надсилати звернення з таким самим змістом; масове – звернення, що надходить до органу влади у великих кількостях від різних громадян з однаковим змістом чи суттю питання.

3. За видами:

пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.

заява (клопотання) – звернення громадян з проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення законодавства чи недоліки в діяльності органів державної влади чи місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання – письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

скарга – звернення громадян з вимогою про поновлення їх прав і захист законних інтересів, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями органів державної влади чи місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.

4. За суб’єктом: індивідуальне звернення – це звернення, надіслане поштою чи передане окремим громадянином; колективне звернення – це звернення громадян, надіслане поштою чи передане групою громадян; анонімне звернення – це письмове звернення без зазначення місця проживання заявника (заявників), яке не підписано автором (авторами), а також з якого неможливо встановити авторство.

5. За типом: телеграма; лист (письмове) – це звернення громадян, викладене в письмовій формі та надіслане поштою чи передано громадянином особисто (через поштову скриньку або уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства) до органу юстиції; усне – це звернення громадян, викладене в усній формі та записане посадовою особою органу юстиції під час особистого прийому.

6. За категоріями авторів звернення: учасник війни, дитина війни, інвалід Великої Вітчизняної війни, інвалід війни, учасник бойових дій, ветеран війни, інваліди І, ІІ, ІІІ групи, дитина-інвалід, одинока мати, мати-героїня, багатодітна сім’я, особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, герой України, герой Радянського союзу, герой соціалістичної праці, дитина, інші категорії.

7. За соціальним станом авторів звернення: пенсіонер, робітник, селянин, працівник бюджетної сфери, державний службовець, військовослужбовець, підприємець, безробітний, учень, студент, служитель релігійної організації, особа, що позбавлена волі; особа, воля якої обмежена, інші.

8. За результатами розгляду: вирішено позитивно; відмовлено у задоволенні; надано роз’яснення; звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»; звернення, що пересилається за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян»; звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 7 Закону України «Про звернення громадян»; звернення, що залишено без розгляду на підставі заяви особи, яка зверталася.

 

Леся Романенко, провідний спеціаліст Рожищенського РУЮ

 

Переглядів: 1200 | Додав: Администратор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]